Poka¿ wiadomo¶ci
|
Strony: [1] 2 3
|
1
|
Polska i Polacy / Newsy, artyku³y, wywiady / Muzyka w pracy
|
: Styczeñ 26, 2024, 11:14:09
|
Muzyka w pracy . [size=16]Muzyka w pracy[/size] . Nale¿y pamiêtaæ, ¿e zarówno muzyka pobudzaj±ca, jak i relaksuj±ca nie powinny byæ s³uchane zbyt g³o¶no. To, co jest dobre dla nas, niekoniecznie pomo¿e s±siadowi – stwierdza W³adys³aw Pitak, muzykoterapeuta, z którym rozmawiamy o doborze odpowiedniej muzyki do pracy w biurze. W³adys³aw Pitak, logopeda medialny i muzykoterapeuta z Koszalina e-mail: logos@logos.pomorze.plwww.logos.pomorze.pltel.94-340-60-06 W jaki sposób muzyka mo¿e wp³ywaæ na nasze samopoczucie i zdolno¶æ do pracy? - Po pierwsze muzyka jest asemantyczna czyli bezznaczeniowa. Czysta muzyka jest stosunkowo s³abym ¶rodkiem terapeutycznym oraz marketingowym. Na pewno nie zmienia obyczajów, jak to siê czêsto powtarza. Wiadomo jednak nie od dzisiaj, ¿e muzyka mo¿e wp³ywaæ na poziom aktywno¶ci systemu nerwowego, wywo³ywaæ okre¶lone zmiany w czynno¶ciach ca³ego organizmu, np. zmieniaæ napiêcie miê¶ni, przyspieszaæ przemianê materii, obni¿aæ próg wra¿liwo¶ci zmys³ów, czy modyfikowaæ oddychanie. To s± zmiany konkretne. Muzyka nierzadko wprowadza nas w ró¿ne nastroje, wzbudza uczucia i emocje. Jakiej zatem muzyki nale¿y s³uchaæ w pracy? - Ka¿da muzyka powinna byæ to¿sama z charakterem pracy i osób, które j± wykonuj±. Symfonii Mozarta nie bêdzie s³ucha³ kierowca tira. W tej sytuacji z gatunków muzycznych z pewno¶ci± lepiej sprawdz± siê reggae lub country. Podczas pracy fizycznej najlepiej s³uchaæ muzyki pobudzaj±cej, równie¿ z wokalem, któr± cechuje: - szybkie tempo, - kontrastuj±ca melodyka przeciwstawnych tematów wed³ug zasady klasycznej sonaty, - niespokojna metryczno¶æ z silnymi akcentami rytmicznymi, - du¿e zró¿nicowanie melodycznego i rytmicznego przebiegu, - przeciwstawno¶æ poszczególnych grup instrumentów, - du¿e zró¿nicowanie dynamiki. Pracownik fizyczny mo¿e s³uchaæ muzyki wzbogaconej tekstem. A czy ten sam element powinien siê znale¼æ przy pracy umys³owej? - Raczej nie. S³owa w tego rodzaju pracy rozpraszaj±. Najlepiej wobec tego bêdzie, je¿eli zastosujemy muzykê uspokajaj±c±, któr± cechuje: - powolne lub umiarkowane tempo, - niewielki poziom g³o¶no¶ci i brak kontrastów dynamicznych, - przewaga ¶rodkowego rejestru d¼wiêków, - u¿ycie instrumentów smyczkowych, klawiszowych i dêtych o miêkkim brzmieniu i ³agodnej barwie - p³ynno¶æ melodii i rytmu, przewaga rytmów miarowych - "ko³ysz±cych", - obecno¶æ nieznacznych punktów kulminacyjnych, pozwalaj±cych s³uchaczowi na oscylowanie miêdzy stanami napiêcia i odprê¿enia, - brak instrumentów o jaskrawej i ostrej barwie, mocnej sekcji rytmicznej (perkusja, gitara basowa) oraz unikanie kompozycji wokalnych. Pracownicy rozchwiani emocjonalnie, po zastosowaniu takiej muzyki staj± siê mniej napastliwi fizycznie i werbalnie. S± te¿ mniej dra¿liwi, maleje w nich poczucie winy, podejrzliwo¶æ i pesymizm. Mo¿e w takim razie w biurze najlepiej pos³uchaæ kompozycji Wolfganga Amadeusa Mozarta? - Niekoniecznie. Mówi siê, ¿e Mozart wp³ywa dodatnio na pracê mózgu, ale mo¿e równie¿ dzia³aæ negatywnie. To co pomaga i uspokaja jednego, mo¿e pobudziæ do agresji inn± osobê. Muzyka popularna typu disco (oparta na trzech akordach) mo¿e uspokajaæ m³odzieñca, a pobudzaæ do zniechêcenia, nawet agresji mi³o¶nika muzyki powa¿nej. ¯adnego z tych rodzajów muzyki nie wolno lekcewa¿yæ. Disco s³uchaæ nale¿y stosownie do spodziewanych efektów pracy fizycznej, ale nie g³o¶no. Dowiedziono, bowiem ¿e ha³as obni¿a poziom koncentracji, zwiêksza stres, podnosi ci¶nienie krwi, zaburza sen. Czy jest jaki¶ gatunek muzyczny, który szczególnie obni¿a nasz± efektywno¶æ w pracy? - Najczê¶ciej obecna w naszym ¿yciu zawodowym jest muzyka m³odzie¿owa. S³yszymy j± niemal wszêdzie: na budowie, w supermarkecie, biurze, za ¶cian± wie¿owca i zza p³otu s±siada. Charakteryzuje j± przede wszystkim chaos i przypadkowo¶æ, uniemo¿liwiaj±ce nawi±zanie wspó³pracy pomiêdzy organizmem a d¼wiêkami. Taka muzyka nie jest uznawana za przydatn± do uzyskiwania pozytywnych efektów w pracy. Zupe³nie inaczej jest z muzyk± klasyczn±, któr± tworz± w przewa¿aj±cej wiêkszo¶ci utwory w pe³ni kompatybilne z psychik± cz³owieka oraz przystaj±ce do naturalnych, najbardziej pierwotnych rytmów ca³ego organizmu. Pamiêtajmy, ¿e zarówno muzyka pobudzaj±ca, jak i relaksuj±ca nie powinny byæ s³uchane zbyt g³o¶no. To, co jest dobre dla nas, niekoniecznie pomo¿e s±siadowi. Rozdra¿niony s±siad, s³uchaj±c naszej g³o¶nej muzyki, mo¿e zachowaæ siê odwrotnie ni¿ by¶my siê mogli tego spodziewaæ. Jemu nasza muzyka mo¿e szkodziæ i nie s³uchaj±c siê powiedzonka, ¿e "muzyka ³agodzi obyczaje", zareaguje wprost przeciwnie. Co, kiedy mamy z³y humor w pracy? Jak muzyk± mo¿emy zniwelowaæ nasze negatywne samopoczucie? - Z pewno¶ci± nie nale¿y s³uchaæ muzyki rytmicznej, która nie jest adekwatna do naszego samopoczucia. Mo¿liwe, ¿e w tym przypadku bêdzie lepiej, gdy wybierzemy d¼wiêki spokojniejsze, delikatniejsze. Rozmawia³a Anna Wójcik. . http://www.seniorka.fora.pl/praca-renta-emerytura,24/muzyka-w-pracy,181.html#843
|
|
|
2
|
Kategoria ogólna / Og³oszenia, komunikaty administracyjne / Odp: Podwójny album DVD z æwiczeniami relaksacyjnymi
|
: Styczeñ 26, 2024, 11:10:24
|
Relaks i autogenia w jaskiniach solno-jodowych Galos Dnia 09.12.2004 r. odwiedzi³ L±dek Zdrój Pan mgr W³adys³aw Pitak. Jest On s³ynnym logoped± i psychoterapeut± , prezesem Towarzystwa Terapii i Kszta³cenia Mowy "LOGOS" w Koszalinie. L±dek Zdrój by³ drugim przystankiem na trasie grudniowych prezentacji technik relaksacyjnych w jaskiniach solno-jodowych "Galos". Jaskinia Galos jest oryginaln± metod± zastosowania soli morskiej w celach leczniczych i rekreacyjnych, wed³ug opatentowanej technologii. Naturalna sól morska zawiera wszystkie niezbêdne mikro i makroelementy potrzebne do stworzenia unikalnego mikroklimatu morskiego, który korzystnie wp³ywa na nasze samopoczucie i dzia³a relaksacyjnie.Relaksacja w klimacie Morza Czarnego sprzyja poprawie zdrowia w ka¿dym wieku. Wszystko zale¿y od umiejêtno¶ci koncentracji. Dla dobrego opanowania treningu nieraz trzeba æwiczyæ 3-9 miesiêcy.Ale warto spróbowaæ, gdy¿ autogenia prze¿ywana jest jako stan b³ogo¶ci, a równocze¶nie jako stan bliski senno¶ci. http://logos.pomorze.pl/terapia/galos.htm .
|
|
|
3
|
Polska i Polacy / Newsy, artyku³y, wywiady / Odp: logopedia medialna - szko³a mówców w Koszalinie
|
: Lipiec 20, 2017, 11:24:52
|
. To co dzia³o siê w ko¶ciele, zawsze kojarzy³o mi siê z teatrem[size=18] OMNIBUS czyli SAMO ¯YCIE[/size] Nieprawda, ¿e muzyka ³agodzi obyczaje -mówi W³adys³aw Pitak, muzykoterapeuta. -Obyczaje to co¶ wiêcej ni¿ samo zachowanie, to wzorce kulturowe, to nasze wychowanie. Nie wierzê, ¿e sama muzyka mo¿e nas zmieniæ. Nie sama.O panu Pitaku pisali¶my kiedy¶ w "G³osie Pomorza", kiedy zakwit³ hodowany przez niego kwiat, tak zwana "królowa nocy", co jest zjawiskiem niecodziennym i by³o szeroko komentowane przez prasê krajow±. Pan W³adys³aw twierdzi, ¿e fakt ten by³ dla niego potwierdzeniem optymistycznej teorii, ¿e w ka¿dej chwili mo¿e nas spotkaæ co¶ mi³ego: ot, choæby ro¶lina zakwita po 31 latach hodowli. Pan W³adys³aw w ¿yciu zdoby³ kilka zawodów. Najpierw podczas s³u¿by w wojsku, operatora kamer filmowych i telewizyjnych, a pó¼niej w Warszawie u boku profesora Bardiniego zda³ egzamin pañstwowy i zosta³ artyst± estradowym o specjalno¶ci aktorskiej. Pracowa³ w Domu Kultury Budowlanych, który kiedy¶ mie¶ci³ siê przy ul. Orlej w Koszalinie. Prowadzi³ tam teatr amatorski. Wprowadzi³ w nim elementy psychodramy i socjodramy. Przed stanem wojennym wspó³pracowa³ z Kameralnym Teatrem Muzycznym przy Koszaliñskim Towarzystwie Muzycznym. Poniewa¿ jednak pan Pitak chcia³ zostaæ wyk³adowc± w koszaliñskiej filii Akademii Muzycznej (by³a taka przy ul. Piastowskiej ), postanowi³ skoñczyæ studia w Wy¿szej Szkole Pedagogicznej w S³upsku. Po uzyskaniu dyplomu zacz±³ wyk³adaæ dykcjê i prowadziæ zajêcia fakultatywne z teatru. - Teatr zafascynowa³ mnie w dzieciñstwie, kiedy w jednym z wroc³awskich ko¶cio³ów zacz±³em s³u¿yæ do mszy jako ministrant. Mo¿e siê to wydawaæ dziwne, ale to co siê dzia³o w ko¶ciele zawsze kojarzy³o mi siê z teatrem. Zapach kadzid³a, d¼wiêk dzwonków, wystêpowanie przed t³umem ludzi zawsze mnie poci±ga³y. Kiedy jeden z ksiê¿y w sposób niezwykle obrazowy mówi³ kazania, mia³em ochotê z miejsca wst±piæ do nieba i zostaæ anio³kiem. W³a¶nie ksiê¿a zainteresowali mnie literatur± dotycz±c± psychologii, charakterologii i ludzkich temperamentów; to dziedziny niezwykle przydatne duchownym. Dziêki ich znajomo¶ci potrafi± ju¿ po krótkiej rozmowie zorientowaæ siê z jakim typem charakterologicznym maj± do czynienia... - opowiada pan W³adys³aw. . W latach osiemdziesi±tych wraz ze swoim teatrem odwiedza³ strajkuj±cych. Potem, kiedy og³oszono stan wojenny, spostrzeg³ jak bardzo ludzie odsuwaj± siê od siebie, jak ma³o znacz± dla nich przedstawienia, które chcia³ im dawaæ. Jak mówi - ¿ycie przeros³o teatr. Zacz±³ pracowaæ w sanatoriach. Proponowa³ kuracjuszom zabawê w psychodramê, pó¼niej wpad³ na pomys³ dodawania do niej elementów muzycznych. Wreszcie stworzy³ co¶, co nazwa³ "muzykodram±": po³±czenie muzyki z przekazem s³ownym, zazwyczaj poezj±. Zachêcony przez psychologów zacz±³ braæ udzia³ w zajêciach z muzykoterapii prowadzonych przy Centrum Edukacji Muzycznej. Skoñczy³ tam kurs, który uprawnia³ go do prowadzenia zajêæ z dziedziny animacji i relaksacji muzycznej. - Z kuracjuszami rozmawiali¶my o muzyce, poezji, diecie i ich wp³ywie na prawid³owe funkcjonowanie organizmu cz³owieka. Tak¿e o sensie ¿ycia, bez którego zatracamy cz³owieczeñstwo i o sposobie wyra¿ania my¶li, który jest najwy¿sz± form± istnienia. Wtedy zareagowali lekarze. Nie do pomy¶lenia by³o dla nich, ¿e nielekarz prowadzi rozmowy o zdrowiu. Postanowi³em wiêc zostaæ logoped± - to jedyna pozamedyczna specjalizacja tolerowana przez lekarzy. Od tej pory zaczêto wpisywaæ kuracjuszom muzykoterapiê do karty zabiegowej. Dziêki nowym umiejêtno¶ciom rozszerzy³em muzykoterapiê o pewne elementy logopedii. Pan Pitak mówi o sobie, ¿e teraz jest rentierem, czyli ¿e "odcina kupony". Je¼dzi po ¶wiecie, odpoczywa. Szczególnie podoba mu siê Francja i jej rozmaite strefy klimatyczne. Ostatnio wpad³ na pomys³ za³o¿enia zespo³u opieki zdrowotnej, z³o¿onego z lekarzy, pielêgniarek i terapeutów rozmaitych dziedzin, którzy na ¿yczenie pacjentów bêd± ¶wiadczyæ pomoc w domach. Mo¿e to byæ opieka nad osob± po wylewie, nie zawsze maj±c± mo¿liwo¶æ rehabilitacji, lub po prostu opieka nad chorym dzieckiem, kiedy rodzice musz± pracowaæ. Byæ mo¿e kiedy¶ przyjdzie nam do g³owy skorzystaæ z us³ug logo-muzyko-terapeuty , aktora i re¿ysera w jednej osobie? Anna B³±dek (OKO - Tygodnik Miejski "G³osu Pomorza" 13-19 lutego 1999) P.S. Pomys³ za³o¿enia zespo³u opieki zdrowotnej i pedagogicznej zaowocowa³ powo³aniem w maju 2001 r. Towarzystwa Terapii i Kszta³cenia Mowy LOGOS w Koszalinie, które wspó³dzia³a z wieloma stowarzyszeniami i organizacjami zajmuj±cymi siê niesieniem pomocy osobom potrzebuj±cym. Na szczególn± uwagê zas³uguj± porady i konsultacje udzielane za po¶rednictwem Internetu. W Internecie mo¿na tak¿e znale¼æ wiele artyku³ów pisanych przez cz³onków TTiKM LOGOS. . Kontakt: logos@logos.pomorze.pl.
|
|
|
5
|
Kategoria ogólna / Dyskusja ogólna / DOJRZA£Y GRAFOMAN
|
: Kwiecieñ 20, 2015, 16:03:25
|
DEKALOG DOJRZA£EGO GRAFOMANA . 1. Jeste¶ dobrym poet± PONIEWA¯ (empiryczne dowodzenie wybitno¶ci): Wyda³e¶ ksi±¿kê (dwie, piêæ, siedemna¶cie) i/lub wygra³e¶ co¶ tam w ilu¶ tam konkursach (nagrodê literack±) i/lub kto¶ napisa³ Ci pozytywn± recenzjê i/lub chwal± Ciê na forach, a to przecie¿ jest zewnêtrzn±, arbitraln± opini± albo materialnym dowodem. . 2. Profesjonalni krytycy literaccy nie znaj± siê na poezji. Nie chodzi o to, ¿e robi± b³êdy – to wiedz± wszyscy, a nie tylko prawdziwi grafomani. Prawdziwy grafoman wie wiêcej. Wie, ¿e krytycy w ogóle siê nie znaj± na poezji. . 3. Pisz tak, jak pisali inni. Zw³aszcza Ró¿ewicz albo Sosnowski, ale najlepiej w ogóle tak, jak jacy¶ inni wielcy poeci. Im bardziej to, co piszesz jest podobne do tego, co zosta³o uznane ju¿ za poezjê, tym bardziej poetycka jest Twoja poezja. Je¶li nie bardzo wiesz, kogo na¶ladujesz, po prostu pisz co¶, co przypomina inne rzeczy, które czyta³e¶ i s³ysza³e¶, i pl±cz± Ci siê w pamiêci. . 4. Proza – enteroza. (szczególny przypadek powy¿szego). Pisz bia³e wiersze, które sk³adaj± siê ze zwyk³ej prozy pociêtej na wersy, najlepiej po 2-3 s³owa. Dziêki temu dowiedziesz, ¿e jeste¶ wielki jak Ró¿ewicz, bo Ró¿ewicz pisa³ tak jak Ty (a mo¿e odwrotnie, ale to bez znaczenia). Ka¿da proza pociêta na wersy jest wierszem. A je¶li to jest Twoja proza, to naturalnie – dobrym wierszem. . 5. W przyrodzie istnieje tylko Twój gust oraz bezgu¶cie. Pamiêtaj, ¿e jeste¶ szczê¶ciarzem. Dobra poezja to taka, która siê Tobie podoba i j± rozumiesz. Niesamowitym zbiegiem okoliczno¶ci jest to w³a¶nie Twoja poezja. Oprócz samego siebie cenisz jeszcze mo¿e 3-5 wspó³czesnych poetów, ale bez przesady. . 6. Broñ wiersza jak Czêstochowy. Je¶li w Twoim wierszu kto¶ znajdzie b³±d, jakiego siê zupe³nie nie spodziewa³e¶, nie zastanawiaj siê, czy rozmówca ma racjê i jak ewentualnie naprawiæ ten b³±d. Przecie¿ Ty nie robisz b³êdów. Kombinuj raczej, jak go uzasadniæ i udowodniæ, ¿e tak w³a¶nie od pocz±tku mia³o byæ. . 7. Nie przejmuj siê, je¶li w Twoich pogl±dach s± sprzeczno¶ci. Miêdzy przykazaniem 5 i 10 zachodzi sprzeczno¶æ, ale przestrzegaj obu. Nawet jednocze¶nie. Jeste¶ mistrzem ¶wiata, wiêc co za problem. . 8. Najlepiej, je¶li sam nie bardzo wiesz, o czym piszesz. Je¶li umiesz zgrabnie pitoliæ, niejeden pomy¶li, ¿e skoro nie rozumie Twoich wierszy, to s± pewnie bardzo m±dre. To wymaga utrzymania siê w modnym stylu (tematyka, konstrukcja wierszy), ale ca³a reszta powinna mieæ tyle sensu, co delirium naæpanego kocura. Mniej wiêcej tyle. Dopuszczalne s± drobne odchy³y. A o sens siê nie martw, kto¶ wybitny dorobi go za Ciebie. . 9. Pisz sonety (albo inne klasyczne formy). Mo¿na oczywi¶cie pisaæ dobre albo z³e sonety, ale grafomaniê naj³atwiej schowaæ za czym¶ majestatycznym. Najlepiej znajd¼ w encyklopedii tak± formê, o której s³ysza³o tylko piêciu badaczy jêzyka arabskiego klasycznego i wci¶nij do niej tekst o jakim¶ ma³o znanym filozofie. Od razu zostaniesz klasykiem. . 10. Rób to, czego od Ciebie chc±. Nie chodzi o wyczulenie na informacje zwrotne, tylko o wyjêcie sobie krêgos³upa. Zaawansowany grafoman wie, czego oczekuje rynek/ krytyka/ jurorzy konkursów i potrafi napisaæ „pod nich” dok³adnie to, co ma zostaæ uznane za naprawdê zaawansowan± grafomaniê. Zanim siê po³api±, ¿e ich robisz w tr±bê, rzucisz kolejny kotlet na talerz. Mo¿na tak naprawdê d³ugo. Inna droga do tego samego celu: pamiêtaj, ¿eby wiedzieæ z kim siê napiæ i komu wy¶wiadczyæ przys³ugê. Wpadnie kilka ¶rodowiskowych nagród, a po ¶mierci z pewno¶ci± wystawi± Ci pomnik równie piêkny, jak Twoje pisanie. . S³awomir P³atek _____________________________ materia³ udostêpniony do publikacji przez Autora https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=374720689396036&id=313511502183622
|
|
|
6
|
Kategoria ogólna / Dyskusja ogólna / Odp: Witamy w serwisie
|
: Kwiecieñ 20, 2015, 16:02:29
|
DEKALOG DOJRZA£EGO GRAFOMANA . 1. Jeste¶ dobrym poet± PONIEWA¯ (empiryczne dowodzenie wybitno¶ci): Wyda³e¶ ksi±¿kê (dwie, piêæ, siedemna¶cie) i/lub wygra³e¶ co¶ tam w ilu¶ tam konkursach (nagrodê literack±) i/lub kto¶ napisa³ Ci pozytywn± recenzjê i/lub chwal± Ciê na forach, a to przecie¿ jest zewnêtrzn±, arbitraln± opini± albo materialnym dowodem. . 2. Profesjonalni krytycy literaccy nie znaj± siê na poezji. Nie chodzi o to, ¿e robi± b³êdy – to wiedz± wszyscy, a nie tylko prawdziwi grafomani. Prawdziwy grafoman wie wiêcej. Wie, ¿e krytycy w ogóle siê nie znaj± na poezji. . 3. Pisz tak, jak pisali inni. Zw³aszcza Ró¿ewicz albo Sosnowski, ale najlepiej w ogóle tak, jak jacy¶ inni wielcy poeci. Im bardziej to, co piszesz jest podobne do tego, co zosta³o uznane ju¿ za poezjê, tym bardziej poetycka jest Twoja poezja. Je¶li nie bardzo wiesz, kogo na¶ladujesz, po prostu pisz co¶, co przypomina inne rzeczy, które czyta³e¶ i s³ysza³e¶, i pl±cz± Ci siê w pamiêci. . 4. Proza – enteroza. (szczególny przypadek powy¿szego). Pisz bia³e wiersze, które sk³adaj± siê ze zwyk³ej prozy pociêtej na wersy, najlepiej po 2-3 s³owa. Dziêki temu dowiedziesz, ¿e jeste¶ wielki jak Ró¿ewicz, bo Ró¿ewicz pisa³ tak jak Ty (a mo¿e odwrotnie, ale to bez znaczenia). Ka¿da proza pociêta na wersy jest wierszem. A je¶li to jest Twoja proza, to naturalnie – dobrym wierszem. . 5. W przyrodzie istnieje tylko Twój gust oraz bezgu¶cie. Pamiêtaj, ¿e jeste¶ szczê¶ciarzem. Dobra poezja to taka, która siê Tobie podoba i j± rozumiesz. Niesamowitym zbiegiem okoliczno¶ci jest to w³a¶nie Twoja poezja. Oprócz samego siebie cenisz jeszcze mo¿e 3-5 wspó³czesnych poetów, ale bez przesady. . 6. Broñ wiersza jak Czêstochowy. Je¶li w Twoim wierszu kto¶ znajdzie b³±d, jakiego siê zupe³nie nie spodziewa³e¶, nie zastanawiaj siê, czy rozmówca ma racjê i jak ewentualnie naprawiæ ten b³±d. Przecie¿ Ty nie robisz b³êdów. Kombinuj raczej, jak go uzasadniæ i udowodniæ, ¿e tak w³a¶nie od pocz±tku mia³o byæ. . 7. Nie przejmuj siê, je¶li w Twoich pogl±dach s± sprzeczno¶ci. Miêdzy przykazaniem 5 i 10 zachodzi sprzeczno¶æ, ale przestrzegaj obu. Nawet jednocze¶nie. Jeste¶ mistrzem ¶wiata, wiêc co za problem. . 8. Najlepiej, je¶li sam nie bardzo wiesz, o czym piszesz. Je¶li umiesz zgrabnie pitoliæ, niejeden pomy¶li, ¿e skoro nie rozumie Twoich wierszy, to s± pewnie bardzo m±dre. To wymaga utrzymania siê w modnym stylu (tematyka, konstrukcja wierszy), ale ca³a reszta powinna mieæ tyle sensu, co delirium naæpanego kocura. Mniej wiêcej tyle. Dopuszczalne s± drobne odchy³y. A o sens siê nie martw, kto¶ wybitny dorobi go za Ciebie. . 9. Pisz sonety (albo inne klasyczne formy). Mo¿na oczywi¶cie pisaæ dobre albo z³e sonety, ale grafomaniê naj³atwiej schowaæ za czym¶ majestatycznym. Najlepiej znajd¼ w encyklopedii tak± formê, o której s³ysza³o tylko piêciu badaczy jêzyka arabskiego klasycznego i wci¶nij do niej tekst o jakim¶ ma³o znanym filozofie. Od razu zostaniesz klasykiem. . 10. Rób to, czego od Ciebie chc±. Nie chodzi o wyczulenie na informacje zwrotne, tylko o wyjêcie sobie krêgos³upa. Zaawansowany grafoman wie, czego oczekuje rynek/ krytyka/ jurorzy konkursów i potrafi napisaæ „pod nich” dok³adnie to, co ma zostaæ uznane za naprawdê zaawansowan± grafomaniê. Zanim siê po³api±, ¿e ich robisz w tr±bê, rzucisz kolejny kotlet na talerz. Mo¿na tak naprawdê d³ugo. Inna droga do tego samego celu: pamiêtaj, ¿eby wiedzieæ z kim siê napiæ i komu wy¶wiadczyæ przys³ugê. Wpadnie kilka ¶rodowiskowych nagród, a po ¶mierci z pewno¶ci± wystawi± Ci pomnik równie piêkny, jak Twoje pisanie. . S³awomir P³atek _____________________________ materia³ udostêpniony do publikacji przez Autora https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=374720689396036&id=313511502183622
|
|
|
8
|
Polska i Polacy / Newsy, artyku³y, wywiady / Tadeusz Rydzyk: „To jest wypowiadanie wojny”
|
: Lipiec 29, 2009, 13:42:47
|
. 2007-12-13: [size=18] Tadeusz Rydzyk: „To jest wypowiadanie wojny”[/size] Tadeusz RydzykDonald Tusk„Tego ju¿ za wiele. To jest wypowiadanie wojny! Zrobimy manifestacjê w Warszawie i to tak± porz±dn±. (...) Spe³niaj± siê wszystkie gro¼by pana Tuska, który kiedy¶ obra¿a³, k³ama³. A pó¼niej jedzie do papie¿a. To jest ob³udne, k³amliwe. To jest drañstwo” – grozi³ na antenie Radia Maryja redemptorysta o. Tadeusz Rydzyk. Premier Donald Tusk zapewni³, ¿e gró¼b szefa toruñskiej rozg³o¶ni nie boi siê. "My robimy to, do czego ka¿dy ma prawo. A oni ile nakradli. Zobaczcie, z czego siê wzbogacili. Ale im wolno" - zacytowa³o o. Rydzyka "Metro". „Ka¿dy ma prawo, kto ma swoje media, wyra¿aæ pogl±dy polityczne. (...) Nigdy nie by³em faworytem ojca Rydzyka i nie s±dzê, ¿eby kiedykolwiek tak by³o. Natomiast manifestacje - no có¿, to jest mój los jako szefa rz±du, ¿e raz na jaki¶ czas jakie¶ grupy bêd± protestowa³y” – stwierdzi³ premier na antenie Radia ZET. O. Tadeusz Rydzyk zarzuca nowemu rz±dowi, ¿e „jako naczelny cel ma zniszczenie Radia Maryja”. Zarzuty te spowodowane s± g³ównie tym, ¿e rz±d podda³ pod kontrolê fakt przyznania wielomilionowych dotacji dla fundacji Lux Veritatis nale¿±cej do o. Rydzyka. Premier zapewni³ jednak, ¿e "nie mam obsesji Radia Maryja”, a kontrola dotacji nie ma charakteru jakichkolwiek szykan. Ojciec Rydzyk napisa³ list do do Donalda Tuska: "Wygl±da na to, i¿ niechêæ, któr± wyra¿a³ Pan i Pana ugrupowanie od paru lat wobec Radia Maryja, nie skoñczy³a siê, ale przeobrazi³a w dzia³anie prowadz±ce do jego zniszczenia" - napisa³ w li¶cie ojciec Rydzyk. „Nie bêdzie takiej instytucji w Polsce, prywatnej, pañstwowej, samorz±dowej, ko¶cielnej, która bêdzie dzia³a³a obok prawa, czyli niezgodnie z regu³ami. (...) Je¿eli siê oka¿e, ¿e pieni±dze, jakie przyznano o. Rydzykowi na biznes jaki prowadzi, by³y przyznane niezgodnie z regu³ami gry, to odpowiedzialno¶æ za to powinien ponie¶æ urzêdnik, który tak± decyzjê podj±³, a nie o. Rydzyk” – stwierdzi³ Donald Tusk. Premier doda³, ¿e mo¿e mieæ pretensje i bêdzie je mia³ do "urzêdnika lub urzêdu, który podejmuje niezgodne z prawem czy z interesem spo³ecznym, decyzje. Zdenerwowany powinien byæ urzêdnik, je¶li naruszy³ prawo. O. Rydzyk mo¿e spaæ spokojnie". ¬ród³a:Pierwotna wersja artyku³u pochodzi z serwisu e-Polityka.pl (na specjalnych zasadach) Magdalena Birecka, PAP – Ojciec Rydzyk do rz±du: To jest ju¿ wojna – Dziennik, 11 grudnia 2007 met, PAP – Premier: Za dotacjê dla o.Rydzyka mo¿e odpowiedzieæ urzêdnik – Gazeta.pl, 12 grudnia 2007 .
|
|
|
9
|
Polska i Polacy / Newsy, artyku³y, wywiady / Odp: Inwestorzy reaguj± na poniedzia³kowe zwy¿ki na gie³dach w USA i Europie
|
: Lipiec 29, 2009, 13:42:06
|
Figura ma pochodziæ z czasów pó¼nego baroku (XVII w.), a pomys³odawc± by³ ponoæ Hetman Wielki Litewski - Micha³ Pac, który w 1676 r rze¼biarzom w³oskim Piotrowi Perettiemu i Janowi Galli da³ polecenie sporz±dzenia pos±gu Matki Bo¿ej (w jednym egzemplarzu) z bia³êj masy, wielko¶ci przeciêtnego cz³owieka i oddaæ go do ko¶cio³a Ojców Francoiszkanów na Piaskach, by w tej pierwszej katedrze, zniszczonej po¿arem i odnowionej, sta³a w o³tarzu i broni³a ludzi Wilna od zarazy materialnej i duchowej - "Tak obieca³em Matce Bo¿ej pod Chocimiem". http://www.wilniuki.fora.pl/nasze-korzenie,9/biala-pani-matka-boska-brzemienna-w-wilnie,121.html . http://www.wilnianie.fora.pl/kresy-polnocno-wschodnie,2/figura-bialej-pani-w-wilnie,84.html. http://www.wilniuki.fora.pl/viewgallery.php. . http://www.kresowiak.fora.pl/wspomnienia-opisy-relacje,7/wilno-mala-ostra-brama-u-franciszkanow,103.html. Fotografie ko¶cio³a pw. NMP w Wilnie s± na stronie: http://www.wilniuki.fora.pl Wiêcej fotografii z ko¶cio³a OO. Franciszkanów w Wilnie autorstwa Tatiany i W³adys³awa Pitaków mo¿na obejrzeæ w galerii tego portalu. Wszystkie fotografie (w oryginalnym formacie) pokazuj±ce piêkno wileñskich zabytków mo¿na zamówiæ pod adresem: sokal2@wp.pl tel.094-340-60-06
|
|
|
15
|
Sanktuaria / Sanktuaria w Europie / Odp: fragment z biblii którego nigdy nie us³yszycie w ko¶ciele
|
: Grudzieñ 15, 2008, 12:26:47
|
~Invader aaaaaaameeeeennnnnnnnnnnn 15.12.2008 11:25 ~amen Deo gratias. 15.12.2008 11:33 ~ministrant Mylisz siê Invader, ten tekst w moim ko¶ciele czyta siê i ... 15.12.2008 12:06 ... rozwa¿a. Mówi on o tym, jak Bóg sprawuj±c swoje s±dy niszczy rêkami Izraelitów, Amalekitów. Za co? Za to, ¿e sk³adali swoje i nie swoje dzieci na krwawe ofiary ... ~zielono¶wiatkowiec A co ty wiesz o milosierdziu? Oddalbys swego jedynego syna ... 15.12.2008 11:33 ... na smierc krzyzowa aby ratowac ludzkosc od jeziora ognistego zgotowanemu diablu i jego aniolom? ~Pytam 1. A Ty bêdac wszechwiedz±cy i wszechmocny dawa³by¶ ... 15.12.2008 11:44 ... ludziom jab³oñ i kara³ ich niedoskona³osci± skoro by¶ musia³ wiedzieæ, ¿e tak to siê skoñczy? 2. nie rozumiem czemu Jezus musia³ umieraæ - to jest po prostu ... ~altkin ~altkin! Bóg poprostu nami sie bawi!! Stworzy³ cz³owieka i ... 15.12.2008 12:09 ... potem pinkoli sobie jak popadnie!!! To dla ciemnoty stworzono Boga aby lepiej mozna ich by³o golic do konca ¶wiata!!!! ~Nie wier¿±cy ka... I co siê po tej "ofierze" zmieni³o? Usta³y wojny, ... 15.12.2008 11:49 ... zapanowa³ powszechny pokój i mi³o¶æ? To daj sobie siana z tymi bredniami. ~Spadaj! Mo¿na by tê kwestiê rozwin±æ i obaliæ w ten sposób ... 15.12.2008 11:58 ... podstawê chrze¶cijañstwa. Brawo za trafienie prawie w sedno sprawy :-) ~Travis Bickle Nie kaza³abym mojemu dziecku cierpieæ w calu ¿eby mnie ... 15.12.2008 12:06 ... przeb³agaæ ~anka najpierw Bóg stwarza ludzi, potem skazuje ich na wieczne ... 15.12.2008 12:07 ... potêpienie, smo³e itp., potem stwarza swego Syna, którego oddaje na ¶mieræ, po to by uratowaæ ludzie od kary, któr± sam wymierzy³. Wszystko to nieco idiotyczne. ~jot Ja z pewno¶ci± nie odda³bym na ¶mieræ w³asnego syna, po ... 15.12.2008 12:14 ... prostu dlatego, ¿e on i jego matka to dla mnie ca³y ¶wiat! Poza tym ja generalnie i z zasady nie popieram ofiar z ludzi... Je¶li kto¶ tak± ofiarê czyni ... ~Travis Bickle Biblia to w du¿ej mierze krwawa jatka. Mnóstwo wierz±cych ... 15.12.2008 11:33 ... nie widzia³o tej ksi±¿ki na oczy i to jest chyba najzabawniejsze. ~El_Perro_Vagabundo 1000/1000 prawda. 15.12.2008 11:56 ~polak Chyba Samuela L. Jacksona.. 15.12.2008 11:40 ~sam Typowe manipukowanie tekstem. (bez podania kontekstu ... 15.12.2008 11:47 ... historycznego): Proponuje jeszcze lepsze: "Bog nie istneje"! (powiedzial glupi w sercu swoim). Albo "Dziekuejmy Ci Boze zesmy BALWANY" (Morza Cerwonegpo przeszli) , ... ~pan Henio (sp) A jaki kontekst tu widzisz ? Dla mnie przes³anie jest ... 15.12.2008 12:07 ... zupe³nie jasne. ~666 Jakim kontekstem historycznym usprawiedliwisz mordowanie ... 15.12.2008 12:12 ... dzieci? Takich fragmentów jest niestety wiêcej i nie jest to zdanie wyrwane z kontekstu. Jahwe na prawdê w Biblii nakazywa³ mordowaæ ludzi. Kiedy to ... ~as ~Invader!!! Zaprawdê wielkie jest mi³osierdzie boga. Ale ... 15.12.2008 11:57 ... przenikliwie zapomnieli napisac, "Ale tylko dla Narodu Wybranego!!!" ~Zadowolony, bo ... A mo¿e teraz co¶ z Nowego Testamentu znawco Bibli ? Dla ... 15.12.2008 11:57 ... ka¿dego co¶ mi³ego,wybra³e¶ to co ci siê podoba a przypowie¶æ Jezusa o policzku znasz ? ~iudex Jak bóg jest w trójcy jedno¶ci±, to jak móg³ siebie samego ... 15.12.2008 11:58 ... z³o¿yæ w ofierze ku przeb³aganiu u siebie przecie¿ grzechów ludzi? Hê? ~Ada¶ Trela zdanie wyrwane z konspektu, polecam ca³o¶æ lektury, i ... 15.12.2008 11:58 ... proszê ¿eby nie zapominaæ w jaki sposób by³ przedstawiany Bóg w ST. ~voth "Konspekt" jest faktycznie jeszcze ciekawszy: rzezie, ... 15.12.2008 12:10 ... masowe mordy, kazirodztwo,wielo¿eñstwo, niewolnictwo, seksualne wykorzystywanie niewolnic i co tam jeszcze. ~O¿eszku Biblia w Starym Testamencie jest w wielu miejscach ... 15.12.2008 12:01 ... okrutna. Ale dlatego Jezus siê odcina³ od tej tradycji ¿ydowskiej i g³osi³ przykazanie mi³o¶ci. Ale jak skoñczysz studia nt Biblii to bêdziemy dyskutowaæ - otwarcie na ... ~pik Nie s±dzê,¿eby Jezus siê odci±³ od ST.Dlaczego zatem ... 15.12.2008 12:13 ... Biblia to Stary i Nowy Testament.Co zostanie z Pisma po wyciêciu ST. Zaledwie kilkadziesi±t stron m.in. bez dekalogu. ~666 Nie rob z Najwyzszego schizofrenika. "Bog jest jeden" a ... 15.12.2008 12:13 ... wiec ciaglosc obowiazuje i zgodnie ze Starym Testamentem NA NIM CIAZY ODPOWIEDZIALNOSC za naklanianie swojego narodu wybranego do krwawych jatek na sasiadach. Po ... Just69 Nadu¿ycie ? Jesus siê odcina³ no to masz - " ... 15.12.2008 12:16 ... ziemia przeminie i niebo przeminie , a nawet jedno s³owo Tory nie przeminie " " NIE PRZYSZD£EM ABY ZMIENIÆ TORÊ - PRZYSZED£EM ABY J¡ WYPE£NIÆ " jak Ci ma³o - to ... ~oj ty piku Polecam te¿ ksiêgê Jozuego. Czysta rze¼, krew leje siê ... 15.12.2008 12:04 ... strumieniami, tysi±ce trupów, a wszystko ..... ca³kowicie usprawiedliwione ~as Znam lepszy: "30 Lot wyszed³ z Soaru i zamieszka³ wraz z ... 15.12.2008 12:07 ... dwiema swymi córkami w górach, gdy¿ ba³ siê pozostawaæ w tym mie¶cie. A gdy mieszka³ z dwiema swymi córkami w pieczarze, 31 rzek³a starsza do m³odszej: Ojciec ... ~racjonalista Nie szukaj sesacji tam gdzie jej nie ma- to ze do kosciola ... 15.12.2008 12:11 ... chodzisz raz na rok, nie znaczy ze czegos tam nie czytaj±. W ci±gu trzech lat jest czytane ca³e Pismo ¦wiête, musia³by¶ codziennie byæ na mszy zeby moc tu ... ~ministrant Pragnê przypomnieæ , ¿e Chrystus jest obecny w calym ... 15.12.2008 12:15 ... starym testamencie jako Anio³ Pana wiêc on te¿ by³ wtedy, kiedy dawa³ prawa Moj¿eszowi, on znal Abrahama, on te¿ kaza³ usun±æ Izraelowi tych, którzy pope³niali ...
|
|
|
|