.
Etykieta w biznesie -
Naucz siĂŞ patrzeĂŚ – siÂła kontaktu wzrokowego
Wszystko zaczyna siĂŞ od kontaktu wzrokowego. Jest on jednym z najwaÂżniejszych elementĂłw komunikacji niewerbalnej. Powie on nam zdecydowanie wiĂŞcej niÂż sÂłuch. Wzrok zdradzi nam charakter i nastawienie naszego partnera biznesowego a tym samym jak bĂŞdzie przebiegaĂŚ rozmowa.
naucz siĂŞ patrzeĂŚ - PrawidÂłowy kontakt wzrokowy
W biznesie wzrok mĂłwiÂącego powinien padaĂŚ prosto w oczy lub w okolice oczu rozmĂłwcy. UtrzymujÂąc taki kontakt, przekazujemy naszemu rozmĂłwcy dwie bardzo waÂżne informacje – nasze intencje sÂą szczere i nie mamy obaw. Kontakt wzrokowy powinniÂśmy utrzymywaĂŚ przynajmniej przez 60%, lecz nie dÂłuÂżej niÂż 70% czasu rozmowy. DÂłuÂższy kontakt wzrokowy moÂże byĂŚ odebrany jako agresywny i natarczywy.
PamiĂŞtajmy, Âże patrzÂąc w oczy nie tylko przekazujemy informacje, ale rĂłwnieÂż je odbieramy. Natychmiast jesteÂśmy w stanie zauwaÂżyĂŚ czyjeÂś skrĂŞpowanie (oczy sÂą przymruÂżone), lub faÂłsz (Âźrenice oczu minimalnie siĂŞ powiĂŞkszajÂą).
NiewÂłaÂściwy kontakt wzrokowy
W biznesie to wzrok skierowany w okolice nosa i ust (wystĂŞpuje w kontaktach towarzyskich), oraz wzrok wĂŞdrujÂący w okolice poniÂżej twarzy – szyja, dekolt, klatka piersiowa, pas. Jest to juÂż kontakt intymny i absolutnie nie powinien towarzyszyĂŚ kontaktom biznesowym.
Warto dodaĂŚ, Âże prawidÂłowy kontakt wzrokowy moÂżna wypracowaĂŚ. MoÂżna zacz¹Ì od prostych ĂŚwiczeĂą – idÂąc ulicÂą, spoglÂądaj prosto w oczy nieznajomym. Koncentruj uwagĂŞ na ich oczach, przechodzÂąc obok. Kiedy zobaczÂą twoje spojrzenie uÂśmiechnij siĂŞ lekko i przede wszystkim nie spuszczaj wzroku. MoÂżna rĂłwnieÂż poprosiĂŚ najbliÂższÂą osobĂŞ, Âżeby podczas rozmowy zawsze zwracaÂła nam uwagĂŞ, jeÂśli kontakt gubimy.
ÂźrĂłdÂło: Irena KamiĂąska-Radomska, Etykieta biznesu
http://www.krawatimuszka.pl/etykieta-w-biznesie/naucz-sie-patrzec-sila-kontaktu-wzrokowego/.